ابعاد زیر پله 300 لیتری
نوشته شده توسط : b.gholami

مخزن آب زیرپله 300 لیتری اینجا کلیک کنید . هزینه بالای زمین و محدودیت فضای آزاد در ساختمان ها، ساکنان را ملزم به استفاده بهینه از تمامی فضاها می کند. یکی از فضاهایی که معمولاً به عنوان کاندید نصب مخزن آب در ساختمان ها دیده می شود فضای زیر پله ها است. این فضاها معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند و به همین دلیل مکان مناسبی برای نصب مخزن آب هستند.

مخازن زیر پله ای رایج ترین مخازن ذخیره آب هستند که در فضای زیر پله نصب می شوند، اما با این وجود، فضای زیر پله به دلیل محدودیت های اندازه ای نیاز به تحقیقات بیشتری دارد و نصب هر مخزن برای آب آسان نیست. در این مکان از طرفی تنوع مخازن زیر پله کم است و ممکن است برای ذخیره آب در زیر پله نیاز به استفاده از انواع دیگر مخازن باشد.

در این مقاله حجم مناسب مخزن ذخیره آب ساختمان مشخص شده و سپس روش اندازه گیری صحیح ابعاد زیر پله برای انتخاب مخزن آب مناسب شرح داده شده و متداول ترین مخازن قابل نصب در زیر پله ها معرفی می شوند. به هر حال اگر امکان نصب مخزن با حجم مناسب در زیر پله وجود نداشته باشد، پیشنهاداتی برای تعیین مکان دیگری برای نصب مخزن آب به شما داده می شود. با مطالعه این مقاله و مشاهده عکس ها و جداول موجود در آن به راحتی می توانید فضای زیر پله ها را اندازه بگیرید و مخزن آب مناسب خود را انتخاب کنید.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم با حوصله تمام مطالب و تصاویر را تا انتهای مطلب مرور کنید تا بتوانید بهترین مخزن آب قابل نصب زیر پله های خانه یا ساختمان خود را خریداری کنید.

حجم مناسب مخزن آب ساختمان چقدر است؟

طبق دستورالعمل آبفار برای هر واحد مسکونی (تعداد اعضا 4 تا 5 نفر) در شبانه روز 250 لیتر آب مورد نیاز است.انتخاب ولوم کمتر از این مقدار می تواند در شرایطی که همه دستگاه ها به طور همزمان در حال استفاده هستند مشکل ساز باشد. تصویر زیر توسط یکی از ادارات آبفای شهر تهران در اختیار یکی از مشتریان قرار گرفته است و تقریباً مقدار آب مورد نیاز برای نگهداری ساختمان های مسکونی را برآورد می کند.

چگونه ابعاد زیر پله را اندازه گیری کنیم؟

پس از تعیین حجم مخزن آب، باید ببینید که کدام مخزن آب را می توان در فضای زیر پله ها نصب و استفاده کرد. برای این کار ابتدا باید تمامی درها اعم از درب حیاط، پارکینگ، لابی و ... و همچنین راهروها به محوطه زیر پله ها اندازه گیری شوند. عرض این درها یا راهروها می تواند مشکل ساز باشد، بنابراین باید به دقت اندازه گیری شوند.

پس از این مرحله باید قسمت زیر پله را اندازه گیری کرد. همانطور که در تصویر شماتیک زیر مشاهده می کنید، اضلاع مختلفی در زیر پله ها وجود دارد که باید به دقت اندازه گیری شوند. در این عکس مخزن زیر پله به خوبی در فضای زیر پله نصب شده است. علاوه بر مخزن زیر استپ، مخازن افقی، مخازن مکعبی و حتی مخازن کوتاه عمودی قابل نصب هستند.

الف: ارتفاع بیرونی زیر راه پله

ب: طول مفید زیر پله ها

ج: ارتفاع قسمت جلویی (شمشیر) زیر راه پله

د: طول بالای راه پله تا ابتدای قسمت شیبدار

E: عرض زیر پله ها

F: عرض ورودی راه پله

اندازه گیری صحیح

تمام اضلاع ذکر شده در بالا باید با دقت اندازه گیری شوند و بر اساس این اندازه گیری ها می توانید یک مخزن مناسب انتخاب کنید. مورد بعدی که می تواند مشکل ساز باشد این است که گاهی اوقات مخزن برای نصب در محل نهایی خود نیاز به چرخش حول محور افقی دارد. در واقع اگر چه فضای زیر پله ها متناسب با ابعاد مخزن است، اما به دلیل وجود دیوارها و راه پله، امکان چرخاندن مخزن و قرار دادن آن در زیر پله وجود نخواهد داشت. بنابراین امکان سنجی این مشکل نیز باید بررسی شود.

لازم به ذکر است روی درب مخزن باید فضایی به ارتفاع حداقل 20 سانتی متر وجود داشته باشد تا در صورت آسیب دیدن شناور یا بازدیدهای دوره ای به راحتی باز شود و شناور یا شناور تعویض شود. . به همین دلیل هنگام اندازه گیری ارتفاع موجود باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

 





:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








cache01last1715518775